Irány Nigéria! (I. rész)
2017. június 13. írta: Oyinboland

Irány Nigéria! (I. rész)

 

Végre hosszú várakozás és álmodozás után megyünk Nigériába a párommal. Nagyon sok izgalom vár ránk, főleg a testvére igazi joruba esküvője, ahol az én vőlegényem lesz a testvére tanúja, én pedig a koszorúslányok egyike. Több, mint 2 éve várok arra a pillanatra, hogy végre találkozhassak a családdal, megtapasztaljam az ottani életet, valamint mindent megtanuljak amit csak tudok, és egy hónap múlva valóra is válik az álmom...VÉGRE!

Nos, ez mind szép és jó, de sajnos nem csak annyi, hogy felülök a repülőre és irány Afrika. Most azoknak segítenék, akiknek hasonló céljaik vannak. J

Legelső dolgom az oltások beadatása volt. Az sem ment olyan könnyen, mint ahogy gondoltam, hiszen még a helyet is nehezen találtuk meg. Már a konzultációnak is költségei vannak, ami teljesen ledöbbentett, de itt mondták el, hogy milyen oltásokra van szükségem és az árakkal is itt találkoztam elsőnek. Városonként eltérőek, mert egy ismerősőm másik megyében egyiket olcsóbban , másikat drágábban kapta meg, mint én. Minden opcionális, kivéve a sárgaláz elleni oltás, mert az kötelező, de én a biztosra mentem és mindent kértem , szóval az orvosom szerint úgy megyek oda, mint egy terminator. :D Nyilván az árak változhatnak ahogy írtam, sőt ahogy befejeztük az oltásokat már az utolsó alkalommal láttam, hogy mindegyik oltás ára emelkedett, de azért leírom miket kaptam és kb. mennyibe került, legalább lehet nagyjából gyűjtögetni rá.

-         konzultáció: 2900 Ft

-         oltási könyv: 600 ft (ha elsőnek kapunk kiskönyvet akkor ingyenes, nemzetköziért fizetni kell)

-         sárgaláz elleni oltás: 7860 Ft

-         hastifusz elleni oltás: 4800 Ft

-         hepatitis A+B: 7000 Ft (háromszor adják be 0-1-6 hónap eltolódással, van gyorsabb módszer, én is úgy kaptam)

-         agyhártyagyulladás elleni oltás: 12100 Ft

-         minden egyes oltás beadása: 900 Ft

 Tehát, ha összeszámoljuk több mint 50 000 Ft volt csak az oltás. Én március elején kezdtem el és május közepére kényelmesen beadtak minden oltást.

Biztos mindenki emlékszik az oltás élményeire, hát ezek sem voltak kellemesek, sőt volt egy kettő ami tényleg leterhelt pár napig, de szerencsére semmi komoly bajom nem volt a fáradtságon, hőemelkedésen vagy a karfájáson kívül.

Fontos emelett még a malária elleni védelemre is figyelni. Nekem ajánlottak egy gyógyszert ami 10 db-os, és mindennap be kéne vennem egyet, ez olyan 12000 Ft körül van. Én úgy döntöttem, hogy köszönöm nem kérem, mert én másfél hónapot leszek kint… ki lehet számolni mennyibe kerülne, sőt nagyon gyógyszerezni sem akarom magam elég volt ez a sok oltás. Én kijelentettem, hogy majd veszek én Nigériában jó az nekem. Ott van malária nem itt biztos tudják mi a jó. Szerencsére az orvosom is megértte, hogy nincs kedvem ilyen sokat költeni így azzal segített, hogy felhívta a figyelmem arra, hogy minek kell benne lennie. Ezt a három opciót adta meg:

-         atovaquone-proguanil

-         doxycycline

-         mefloquine

Nem vagyok orvos, nem tudom mi a különbség, de ha ott vásárolok, valamelyik hatóanyagnak benne kell lennie.

Végül azt javasolta, hogy vegyek egy-két doboz ORS rehidratációs granulátumot. Egy doboz nem több, mint 2000 Ft és 10 db van benne. Hasmenés vagy hányás esetén a sók pótlására lehet használni. 2,5 dl vízben kell feloldani egy tasakot per nap.

Nekem nagyon sokat segítettek ezek az infók és úgy gondolom egészségügyileg teljesen felkészültem. Viszek magammal egy kis folyékony kézfertőtlenítőt, de csak arra az esetre, ha ennék és nem lenne szappan, sőt mindig lesz nálam valami törlőkendő, mert tuti, hogy hamar meglátszik a hófehér lábamon a sárga homok és nem akarok hót kosz lenni, ha megyünk valahova. :D

A második részben a vízumról fogok írni, és a repülőjegyről. Jövőhéten megyek a nagykövetségre, kívánjatok sok sikert. J

 

 

A bejegyzés trackback címe:

https://oyinboland.blog.hu/api/trackback/id/tr8412591453

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Dorinda41 2017.06.14. 20:30:45

Én Algériában voltam és semmilyen oltást nem kértem, kaptam. Nem volt nálam semmilyen különleges gyógyszer sem, némi fájdalom csillapítón kívül. Eszembe sem jutott kézfertőtlenítőt cipelni magammal. Ettem utcán vásárolt élelmiszert, gyümölcsöt. Semmi bajom nem lett. A poszt szerint Nigéria nagyon elmaradott és fertőzésveszélyesen mocskos lehet Algériához képest.

Oyinboland · https://m.facebook.com/Oyinboland/ 2017.06.14. 20:41:34

@Dorinda41: Semmiképpen nem mondanám hogy fertőzésveszélyes, de elővigyázatos vagyok. A vízumom miatt kötelező oltás van, a többi ajánlott. Ez az én döntésem volt ezt le is írtam. Én próbálok vigyázni magamra sajnos hamar elkaphatok dolgokat, mert hajlamos vagyok rá és nem egy hétre, hanem másfél hónapra megyek :) Egyébként mindenkinek szíve joga mennyire vállalja be, hogy elkaphat valamit. Egyszer voltam külföldön, az se messze volt. Nagyon más helyet a szervezetem nem ismer szóval igen is vigyázni akarok magamra.

Vivieen357 2017.06.16. 17:57:54

Mint orvostanhallgato megjegyezném, hogy igenis nagyon jol teszed, hogy felkészülsz mindenre és megkaptad a szükséges védőoltásokat. Szerintem az előző hozzászólónak csak óriási szerencséje volt hogy nem kapott el semmit. Nekem minden ismerosom aki jart mar kint Afrikában (Egyiptom, Tunézia) mindig volt aki elkapott sajnos valamit és ez nem feltétlenül azert van mert koszos az adott ország csak ott teljesen más mikrobiológiai tényezők vannak, amihez nem vagyunk hozzászokva. Így szerintem ha lehet palackozott vizet igyál sőt én még fogat is azzal mosnék ;) :D
A blogod pedig nagyon tetszik, és várom a folytatást, na meg majd az afrikai bejegyzéseket! Jó utat és nyaralást neked:)
Puszi: @gingivivi

Oyinboland · https://m.facebook.com/Oyinboland/ 2017.06.16. 18:09:18

@Vivieen357: köszönöm a további tanácsodat, mindenképp megpróbálok arra is odafigyelni ahogy tudok. :) Azzal egyetértek, hogy más a környezet és ez is befolyásolhat sok mindent. Pontosan ezért vagyok elővigyázatos nem azért mert ilyen-olyan mocskos egy-egy ország. Köszönöm a jókívánságokat! Remélem a többi is tetszeni fog. Puszi :)

Eltévelyedés · http://gumimacik.blog.hu/ 2018.02.05. 18:35:04

Fél évet éltem Nigériában 10+ éve.
Az oltóállomáson a betegségek térképét figyelve nem az volt a kérdés, meghalok-e, hanem, hogy mikor. Túllihegik.
Azóta kíváncsi vagyok, látezik-e természetese immunitás Maláriára, vagy irgalmatlan mázlim volt, mivel napi 1-2 csípés volt, ilyen hosszú időre meg nem lehetett tablettát szedni.

Oyinboland · https://m.facebook.com/Oyinboland/ 2018.02.07. 16:50:13

@Eltévelyedés: Nekem volt egy tabletta amit szedtem, de úgy hogy egy ideig szedtem aztán szünetet tartottam aztán ismét szedtem. Nekem bevált nem volt semmi bajom. Bár nekem is túllihegték, nem gondoltam, hogy bármi bajom eshetne. :D Én nagyon pozitívan gondolkodom mái napig is. Ha a saját bőrömön tapasztaltam volna valamit, tuti nem ilyen lennék, de hogy lekopogjam semmi nem történt az ég világon.
süti beállítások módosítása