Segíts egy rongybabával! (1. rész)
2018. március 03. írta: Oyinboland

Segíts egy rongybabával! (1. rész)

Segíts egy rongybabával! - kaptam fel a fejem a címre, amit megláttam a Facebookon. Imádok kreatív dolgokat csinálni és persze segíteni, így egyből a részletekre kattintottam.

28056398_988656401283018_4027106581010445564_n.jpg

 

Ez a kezdeményezés Oborzil Melinda ötlete alapján jött létre, aki egyébként már többször is részt vett önkéntesként hasonló gyűjtésekben. Többek között Malawit, Ugandát és most, Kenyát segíti. Pontosabban az AfRoho és alapítványa munkáját támogatja, mint a program önkéntes hazai koordinátora.

 

Mielőtt a gyűjtés menetéről írnék, fontos, hogy mindenki tudja, miért is hozták ezt létre.

Amikor Nigériában voltam, meglátogattam egy speciális iskolát, és több iskola mellett is elmentem és láttam, hogy egyik sincs közel sem olyan színvonalban, mint ahogy itthon megszokhattuk. (Csak azért, mert én olyan környékeken fordultam meg.) Sok afrikai országban nem ingyen van a taníttatás, ezért is nehéz iskolába járatni a gyerekeket. Akármilyen bajok vannak itthon is, ez egy előnyös dolog, hogy magáért a tanításért nem kell fizetni, és az állam sok segítséget nyújt a rászorulóknak. (A képen a nigériai iskola látható.)

sam_1695.JPG

 

 A kenyai Shanzunban lévő óvodának olyan története van, ami példaértékű és elgondolkodtató, hogy egy átlagos ember mire képes.

img_2256-s.jpg28537600_10214051836081354_389199951_n.jpg

 

 Mama Janet 2016 elején alapította az óvodát, amelyet sokáig egy társával vezetett, sajnos mostmár egyedül. A kezdetekben egy nagyobb, felszereltebb óvodájuk volt a 3-6 éveseknek, viszont anyagi problémák miatt jelenleg egy lepukkant, egyterű térben vannak. Kevés felszereléssel, de hatalmas akaraterővel és energiával dolgozik nap mint nap Mama Janet. Mivel a szülők anyagi helyzete nem engedhette meg több gyereknek, hogy iskolába járhassanak, ezért ő magára vállalta, hogy saját pénzén gondoskodik róluk. Sajnos egy egyszerű ember anyagi forrásai is végesek, és egyedül alig győzi ellátni a teendőket, hiszen ő tanít, ő főz, és ő takarít és emellett a saját pénzét használta fel.

 

170723_img_2251-s.jpg

 

 A kezdetekben 20 gyerek gondját viselték, viszont mára csak 8 gyerek maradt. Az AfRoho, alapítványa segítségével már jobb útra terelte az óvoda jövőjét, viszont egy tartalmasabb étkezéshez, egy felszereltebb óvoda meglétéhez több pénz kell. 

img_1489_gf.jpgimg_2697-m-s_1.jpg

 

És itt jövünk mi! Ugyanúgy egyszerű emberek, akiknek csak egy kis időbe, vagy minimális pénzbe kerül az, hogy egy nemes cél érdekét szolgáljuk.

Hamarosan én is elkezdem varrni az én babáimat, és majd arról is írok, hátha másnak is segítséget nyújt majd.

Ha elegendő baba gyűlik, akkor Facebookon egy csoportban licit formájában lehet majd megszerezni őket!
A babák ára az alapítvány számlájára kerülnek közvetlenül, de hamarosan több információval szolgálhatunk!

Ha bármilyen kérdésed van, az alábbi linkeken megtalálod az elérhetőségeket, vagy írj kommentet!

Az AfRoho honlapja

A shanzui óvodáról bővebben

Az AfRoho elérhetőségei

VitaFutura - Az alapítvány

Segíts egy rongybabával! - Facebook oldal

A képeket és az információkat az AfRoho engedélyével használtam fel, valamint önként írtam róluk, én ezzel is segítem a munkájukat. 

A rongybabáról készült képet az Omalicha - In love with colours engedélyével osztottam meg, aki szintén küldeni fog rongybabát!

 

A bejegyzés trackback címe:

https://oyinboland.blog.hu/api/trackback/id/tr6713709770

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása