Irány Nigéria! (II. rész)
2017. július 06. írta: Oyinboland

Irány Nigéria! (II. rész)

Igen, tudom kicsit megint elkéstem a bejegyzéssel, de annyi dolgom volt, hogy az hihetetlen. Kiderült, hogy nem is olyan könnyű bepakolni a bőröndöket másfél hónapra...

Félretéve problémáimat térjünk inkább a lényegre...VÍZUM.

 

Nem igazán szeretem Budapestet, viszont meglepően nagy pozitivitással indultam neki az útnak párommal. Olyan programokat szerveztünk, amik nekünk valóak. Afrikai boltok felfedezése, Afrikai szabóság, Lagos bar...volt itt minden. Már lassan kezdtem úgy érezni magam, hogy Nigériába csöppentem hirtelen, főleg amikor megláttam egy generátort és egy Ghana-must-go-t plusz néhány magyart dashikiben.

Amennyire nagy lelkesedéssel álltam hozzá Budapesthez, annyira féltem kb. a nagykövetségtől. Szerencsére már ismertem a helyet, viszont Bécsben elég rossz tapasztalatokat szereztünk tehát okkal féltem.

 

Ennek ellenére kiemelném mennyire JÓL ment minden.

 

Hogy mi kell a vízumhoz? Sok dolognak tűnik, de annyira nem vészes a procedúra. Fontos megemlítenem, hogy turista vízumról van szó és nem hotelben szállok meg, hanem az ottani családomnál. A poszt aljára beszúrom a honlapot és ott mindent meg lehet találni.

 

·         Kitöltött vízum kérelem (honlapról lehet letölteni) én inkább kinyomtattam többet ha véletlen elrontanám, sőt a nagykövetségre is vittem magammal, nehogy amiatt legyen baj

·         2 db színes igazolványkép

·         Útlevél (a nagykövetség honlapján erről is írnak bővebben, csak annak fontos elolvasni, aki sokat utazik és kevés helye van a vízumhoz, vagy akinek közel van a lejárathoz)

·         Meghívólevél (erről lentebb fogok írni)

·         A meghívó fél útlevél másolata

·         Diákigazolvány másolata/ jelenlegi foglalkoztatási státuszt igazoló dokumentum másolata

·         Repülőjegy foglalás (ismét lentebb írok bővebben)

·         Három hónapnál nem régebbi banki kivonat (mivel diák vagyok és a párom dolgozik az övét csatoltuk hozzá, 3 havi kivonatot vittünk)

·         Vízum díj befizetése után kapott bizonylat

·         Nemzetközi oltási könyv másolata (ami kötelező az a sárgaláz elleni védőoltás, amit az I. részben már írtam)

·         Mindenből 2 db másolat

·         Külön kiemelik, hogy a turista vízummal nem lehet dolgozni

 

Akinek nincs útlevele, annak hasznos infó lehet, hogy nekem ez az első útlevelem, 5 évre szól és 7500 Ft-ba került. Ha jól emlékszem két hét alatt kész is volt. De ha valakinek segítség kell ezzel kapcsolatban a http://kormanyablak.hu/hu honlapon utána nézhet mik vonatkoznak rá.

 

Legnagyobb gond nálunk a meghívólevél volt. Soha nem írtam, senki sem a családban, még vízumot sem igényeltem soha, sőt a lábamat is alig tettem még ki Magyarországról, tehát hatalmas sötétség volt hogy ez milyen is lenne. Ezért konkrétan többször hívtam a nagykövetséget, mint édesanyámat. Azt mondták a párom megírhatja. Említettük, hogy együtt megyünk és ő is ott lesz ha valami baj van akkor kijavítja nem tudjuk milyen a jó meghívólevél. A helyszínen mindent elfogadtak, majd másnap kapom az e-mailt, hogy jaj mégsem jó, hanem olyannak kell írni aki jelenleg Nigériában van. Szuper... jött az idegeskedés, hogy csak két napot maradunk még, hogy oldjuk meg. Kiderült, hogy ha jó minőségű a kép akkor úgy is elfogadják, vagy ha be van szkennelve. Akkor gyorsan telefonálgatás, mindent gyorsan megmondtunk párom apukájának és estére küldte is. Azóta is hálás vagyok, hiszen másnap kaptam az újabb e-mailt amit félve nyitottam meg, hogy dél körül mehetek is átvenni az útlevelem. Tehát fontos kiemelni, hogy csak olyan írja, aki jelenleg is Nigériában van, tüntesse fel honnan küldi, hova küldi (nyilván a nagykövetségnek), a meghívó fél adatait (neve, telefonszáma, útlevél száma, lakcíme), meghívott fél adatai (neve, útlevél száma), a meghívott fél mettől-meddig fog tartózkodni és hol, a meghívott felet miért hívja meg, és kicsoda ő a meghívó félnek. Nyilván a levél végére dátum és aláírás, s az útlevél másolata. Az „apukám” ezek alapján írta meg a levelet. Mi úgy gondoltuk, hogy írja kézzel és úgy hitelesebb.

 

A repülőjegy foglalás. Őszintén azt reméltem, hogy nem kell megvenni mielőtt a vízumot megkapom...hát tévedtem. Kiderült, hogy az Egyptair-nél vagy lehet máshol is, de csak 2-3 napig lehet lefoglalni fizetés nélkül és persze hiába mondtam, hogy de nekem vízumhoz kell, hát kit érdekelt. Szóval azt is meg kellett venni. Őszintén nem kérdeztem, hogy mi van akkor, ha nem adják meg a vízumot, hiszen bíztam benne, hogy nem utasítanak el.

 

A vízumot az MKB bankban kellett befizetni. Én másfél hónapot leszek kint, ezért a 3 hónapos vízumot kellett befizetni, ami 100 dollár, tehát kerekítve 30.000 Ft, és kezelési költségként azt hiszem 3 dollárt kértek el.

Aki másik városból megy Budapestre mint mi is, szánjon rá vagy három napot, mert ha nincs semmi baj akkor is 48 óra alatt bírálják el. Az esetemből tanulva nem kell félni, aki minket fogadott nagyon kedves volt. Majdnem fél órával többet maradtunk, mert vele beszélgettünk. Mindig kiemelte, hogy minden nigériai kedves, hogy körbe leszek kapva, hogy kóstoljak meg minden kaját, hogy csak élvezzem ki hogy ott leszek. Megfogadva azt amit mondott biztos így is lesz. :)

 

 

http://nigerianembassy.hu/index.php?option=com_content&task=view&id=27&Itemid=38

 

A bejegyzés trackback címe:

https://oyinboland.blog.hu/api/trackback/id/tr3812645979

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Eltévelyedés · http://gumimacik.blog.hu/ 2018.02.05. 18:37:17

nocsak, már bankba megy a 100 dolcsi? 10 éve egy meleg kézfogás kíséretében adtam át a nagykövet úrnak. Zsebbe.

Oyinboland · https://m.facebook.com/Oyinboland/ 2018.02.07. 16:47:28

@Eltévelyedés: Hát nem tudom most miért így megy, de gondolom így hivatalosabb. :D Nem olyan kenőpénz szaga van a dolognak.
süti beállítások módosítása